Συνέντευξη Νομάρχη Ηλείας για έγκριση από την ΕΣΑΛ του νέου Master Plan του Λιμένα Κατακόλου
Ενημέρωση - Δελτία Τύπου/Ανακοινώσεις |
Σας καλέσαμε σήμερα εδώ για το Λιμάνι του Κατακόλου και την ανακοίνωση ότι το νέο Προγραμματικό Σχέδιο – Master Plan του Λιμένα Κατακόλου εγκρίνεται από την ΕΣΑΛ (Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξη Λιμένων) του Υπουργείου Ναυτιλίας.
Με την έγκριση από την ΕΣΑΛ γίνεται ένα αποφασιστικό βήμα για την ανάπτυξη, αναβάθμιση και εκσυγχρονισμό του λιμένος Κατακόλου που όλοι μας θεωρούμε απαραίτητη ανάγκη διότι είναι ένα έργο στρατηγικής σημασίας για την ανάπτυξη του Νομού Ηλείας.
Αποτελεί τη μεγαλύτερη πύλη εισόδου του τουριστικού ρεύματος στο Νομό μας, αν υπολογίσουμε ότι φέτος οι επιβάτες των κρουαζιερόπλοιων θα ξεπεράσουν τους 900.000 (το 2009 ήταν 740.000), χωρίς να υπολογίζονται και τα έκτακτα δρομολόγια.
Ενώ ο τουρισμός γενικά φαίνεται ότι διέρχεται μια κρίση, οι προσεγγίσεις στο Κατάκολο ξεπερνούν τα 360 κρουαζιερόπλοια για φέτος, καταγράφοντας μια αύξηση 20% σε σχέση με το 2009.
Μη ξεχνάμε επίσης και τα 200.000 άτομα – μέλη του πληρώματος που προστίθενται στον αριθμό των επιβατών των κρουαζιερόπλοιων.
Η δυναμική ανάπτυξη του λιμανιού του Κατακόλου, όπως σωστά είχε προβλέψει η Νομαρχία Ηλείας αλλά και ο Δήμος του Πύργου, επέβαλε την αναθεώρηση του παλαιού Master Plan, την έγκριση του νέου όπως εγκρίθηκε από την ΕΣΑΛ, ώστε το Λιμάνι Κατακόλου να αναβαθμιστεί και να πληρεί τις μελλοντικές ανάγκες και προοπτικές ανάπτυξης του.
Μετά την έγκριση του από την ΕΣΑΛ και τη συνακόλουθη Προκαταρκτική Περιβαλλοντική Εκτίμηση και Αξιολόγηση (ΠΠΕΑ) για την υλοποίηση του Master Plan από την ΕΥΠΕ – ΠΕΧΩΔΕ απαιτoύνται οι κύριες και υποστηρικτικές μελέτες εφαρμογής του Master Plan που εκτιμώνται στο ύψος του 1.200.000 €, πράγμα που θα ζητηθεί από την Κυβέρνηση να τις χρηματοδοτήσει και που είναι :
- Υποστηρικτικές μελέτες (τοπογραφική και γεωτεχνική)
- Οριστική μελέτη λιμενικών έργων
- ΜΠΕ – Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων
Απαιτούμενος χρόνος ολοκλήρωσης των μελετών τους πέραν του ενός έτους.
Υπενθυμίζεται ότι το Master Plan περιελάμβανε :
- Επέκταση του προσήνεμου μόλου του λιμένα.
- Το νέο προβλήτα εξυπηρέτησης κρουαζιερόπλοιων στον οποίο θα εξυπηρετούνται δύο (2) κρουαζιερόπλοια, σύμφωνα με την επιλεγείσα διάταξη, μήκους άνω των 300 m.
- Τροποποίηση της υφιστάμενης μαρίνας και επέκταση αυτής με νέες λιμενικές και χερσαίες εγκαταστάσεις προς βορρά.
- Εκβάθυνση και επέκταση της υφιστάμενης λιμενολεκάνης.
- Εργασίες διαπλάτυνσης του παραλιακού κρηπιδώματος έμπροσθεν της οικιστικής με συνολικό πλάτος 7.0 m.και οι
ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΤΙΚΟΣ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ |
|
|
ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΛΙΜΕΝΑ ΚΑΤΑΚΟΛΟΥ |
|
|
|
|
|
Α/Α |
ΕΡΓΑΣΙΑ |
ΔΑΠΑΝΗ (ΕΥΡΩ) |
1 |
ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΠΡΟΣΗΝΕΜΟΥ ΜΩΛΟΥ |
3.841.007 |
2 |
ΝΕΑ ΘΕΣΗ ΠΑΡΑΒΟΛΗΣ ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΟΠΛΟΙΟΥ ΑΝΩ ΤΩΝ 300 M. & ΔΙΑΔΡΟΜΟΣ ΠΡΟΣΠΕΛΑΣΗΣ |
22.682.019 |
3 |
ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ - ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΜΑΡΙΝΑΣ |
6.069.598 |
|
ΓΕΝΙΚΟ ΣΥΝΟΛΟ |
32.592.623 |
|
|
|
ΠΡΟΣΘΕΤΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ |
|
|
Α/Α |
ΕΡΓΑΣΙΑ |
ΔΑΠΑΝΗ (ΕΥΡΩ) |
1 |
ΔΙΑΠΛΑΤΥΝΣΗ ΠΑΡΑΛΙΑΚΟΥ ΚΡΗΠΙΔΩΜΑΤΟΣ |
1.638.590 |
2 |
ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΚΕΝΤΡΙΚΟΥ ΠΡΟΒΛΗΤΑ |
2.500.643 |
|
ΣΥΝΟΛΟ |
4.139.233 |
|
|
|