Αρχική Σελίδα Γενικές Πληροφορίες

Ν.Ε.Λ.Ε.

Αρμοδιότητες ΝΕΛΕ

 

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α'


Κατευθυντήριες γραμμές


ΑΡΘΡΟ 1 - Ορισμός


Λαϊκή Επιμόρφωση είναι η κάθε μορφής οργανωμένη εκπαίδευση έξω από το σχολικό σύστημα, με σκοπό την ελεύθερη ανάπτυξη της προσωπικότητας του καθένα, ανεξάρτη τα από εκπαιδευτικό επίπεδο, ηλικία και φύλο, καθώς και την ενεργητική συμμετοχή του στην κοινωνική, οικονομική και πολιτιστική ζωή του τόπου.


ΑΡΘΡΟ 2 - Αρχές


Η Λαϊκή Επιμόρφωση διέπεται από τις παρακάτω αρχές:



  1. Την ανάγκη για συνεχή μόρφωση του λαού.

  2. Την αναγνώριση ότι η σχολική εκπαίδευση και η Λαϊκή Επιμόρφωση είναι αλληλοσυμπληρωνόμενα μέρη της συνεχιζόμενης εκπαίδευσης.

  3. Το δικαίωμα όλων σε μια συνεχή μόρφωση, και σε μια βασική ή επιπρόσθετη επαγγελματική κατάρτιση.

  4. Τη συλλογικότητα, ισότητα, αλληλεγγύη, μεταξύ όλων εκείνων που συμμετέχουν στη διαδικασία μάθησης.

  5. Την αναγνώριση ότι όλοι οι συμμετέχοντες είναι φορείς ανεκτίμητης εμπειρίας, που πρέπει να αξιοποιείται στην πορεία προς τη γνώση.

  6. Την αναγνώριση ότι η ίδια η διαδικασία της μάθησης αποτελεί αστείρευτη πηγή γνώσης.

  7. Την καταπολέμηση των μορφωτικών ανισοτήτων, που είναι αίτιο αλλά και αποτέλεσμα των κοινωνικών και οικονομικών ανισοτήτων.

  8. Τη βεβαιότητα ότι η γνώση είναι προϋπόθεση για την ενεργητική συμμετοχή κάθε πολίτη στην οικονομική, κοινωνική, πολιτιστική και πολιτική ζωή.

ΑΡΘΡΟ 3 - Στόχοι



  1. Η δημιουργία των προϋποθέσεων για τη λειτουργία ενός συστήματος διαρκούς εκπαίδευσης επαγγελματικής κατάρτισης και επαγγελματικού αναπροσανατολισμού.

  2. Η ολόπλευρη ανάπτυξη της ανθρώπινης προσωπικότη­τας, μέσα στις ραγδαίες οικονομικές, κοινωνικές, επιστημονικές και τεχνικές αλλαγές.

  3. Η διασφάλιση  της  συνειδητής  κι  αποτελεσματικής συμμετοχής του ατόμου στη ζωή του κοινωνικού συνόλου και η ανάπτυξη της ικανότητας να δημιουργεί νέα υλικά αγαθά και νέες πνευματικές αισθητικές αξίες.

  4. Η δημιουργία πνεύματος κατανόησης και σεβασμού προς τα διαφορετικά έθιμα και πολιτισμούς, σε εθνικό και διεθνές επίπεδο.

  5. Η συνειδητοποίηση της σημασίας του φυσικού, ιστορικού και πολιτιστικού περιβάλλοντος, της πολιτιστικής κληρονομιάς και η συμβολή στην προστασία και βελτίωση τους.

  6. Η πολιτιστική και κοινωνικό-οικονομική ανάπτυξη.

  7. Η πολιτιστική και κοινωνικό - οικονομική αποκέντρωση.

  8. Η συμβολή στην προσπάθεια αναχαίτισης της τάσης για αστυφιλία και μετανάστευση, την ανάπτυξη των υποβαθμισμένων περιοχών και στο ξαναζωντάνεμα της υπαίθρου.

  9. Η συμβολή στην ανάπτυξη καινούργιων μορφών παραγωγικών δραστηριοτήτων και σχέσεων, που θα συμβάλουν στη μείωση της ανεργίας και υποαπασχόλησης.

  10. Η προσφορά εναλλακτικών ευκαιριών απασχόλησης με πρόσθετη εκπαίδευση-κατάρτιση, ιδίως σε όσους βρίσκονται σε κίνδυνο ανεργίας λόγω της αλλαγής των συνθηκών αγοράς εργασίας.

  11. Η καταπολέμηση του αναλφαβητισμού και ημιαναλφαβητισμού.

  12. Η συμβολή στην ικανοποίηση των επιμορφωτικών αναγκών των απόδημων Ελλήνων, στη διατήρηση της εθνικής πολιτιστικής τους ταυτότητας και στην υποβοήθηση της ομαλής επανένταξης τους στην ελληνική κοινωνία με την εκπόνηση και υλοποίηση ειδικών επιμορφωτικών προγραμμάτων, που οργανώνονται στις χώρες υποδοχής τους σε συνεργασία με τα αρμόδια υπουργεία, φορείς και Ελληνικές Κοινότητες του εξωτερικού.

  13. Η συμβολή στην επίλυση των ατομικών, οικογενειακών και κοινωνικών προβλημάτων (υγεία, οικογενειακές σχέσεις, περιβάλλον κ.λ.π.). Η προετοιμασία για δημιουργική προσαρμογή στο νέο περιβάλλον των ατόμων που αποχωρούν ή αποχώρησαν από την υπηρεσία τους.

  14. Η δημιουργική χρήση του ελεύθερου χρόνου με την καλλιέργεια και αξιοποίηση των διαφερόντων, των δεξιοτήτων και των κλίσεων του καθένα.

  15. Η προοδευτική εξασφάλιση ισότητας ευκαιριών και ισόρροπης κοινωνικής προόδου.

  16. Η κοινωνική επαγγελματική αποκατάσταση και η πνευματική βοήθεια σε άτομα που μειονεκτούν, για φυσικούς ή πνευματικούς λόγους.

  17. Η συμβολή στη μείωση των αντιθέσεων ανάμεσα σε πνευματική και χειρωνακτική εργασία και στην καταπολέμηση των σχετικών αναχρονιστικών αντιλήψεων.

  18. Η ενημέρωση σε θέματα δομής και λειτουργίας της Πολιτείας, της Δημόσιας Διοίκησης, της Τοπικής Αυ­τοδιοίκησης, των επιχειρήσεων και συνεταιρισμών, καθώς και η ενημέρωση για τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις των εργαζομένων.

  19. Η συμβολή στην επίλυση των τοπικών προβλημάτων σύμφωνα με τις ιδιαιτερότητες των περιοχών και μέσα από τοπικές πρωτοβουλίες.

  20. Η ενεργητική λαϊκή συμμετοχή σε όλα τα επίπεδα λήψης αποφάσεων καθώς και στην υλοποίηση τους. Οι στόχοι της Λαϊκής Επιμόρφωσης πρέπει να συμβαδίζουν με τα προγράμματα εθνικής και περιφερειακής ανάπτυξης και να εναρμονίζονται πάντα με τους στόχους της εκ­παιδευτικής πολιτικής, αλλά και της σύμμετρης και αυτοδύναμης κοινωνικής, οικονομικής και πολιτιστικής πορείας της χώρας

ΑΡΘΡΟ 4 - Μέθοδοι


Οι μέθοδοι διδασκαλίας των θεμάτων της Λαϊκής Επιμόρφωσης και οι τρόποι επικοινωνίας μεταξύ επιμορφωτών και συμμετεχόντων πολιτών πρέπει να βασίζονται:



  1. Στο διάλογο και στη διέγερση του διαφέροντος, προϋποθέσεις απαραίτητες για την ανάπτυξη της αυτοπεποίθησης, της αυτενέργειας και της αλληλεγγύης των συμμε τεχόντων στην επιμορφωτική διαδικασία.

  2. Στο  συνδυασμό  θεωρητικής, πρακτικής  και τεχνικής γνώσης.

  3. Στην ελεύθερη εφαρμογή μεθόδων διδασκαλίας, που να ανταποκρίνονται στις ανάγκες και ιδιαιτερότητες κάθε αντικειμένου. αλλά και στα ενδιαφέροντα, τις ικανότητες και εμπειρίες των επιμορφωνομένων.

  4. Στη γόνιμη χρήση των σύγχρονων εποπτικών μέσων και των μέσων μαζικής ενημέρωσης.

  5. Στην ανάπτυξη της εκπαιδευτικής τηλεόρασης σε βαθμό που όχι μόνο να υποβοηθάει τη σχολική εκπαίδευση, αλλά να αξιοποιεί όλες τις μορφωτικές δυνάμεις, που βρίσκονται έξω από το εκπαιδευτικό σύστημα.

(ΦΕΚ 794/τ.Β./31.12.1985)

 
Τελευταία Νέα
19/11/2010 , Δελτία Τύπου/Ανακοινώσεις

Who's Online
Έχουμε 3 επισκέπτες συνδεδεμένους
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση